5.07.2017

Gotowanko #13 - Jagodzianki

Dawno nie było "Gotowanka" i to nie dlatego, że nic nie piekłam i nie gotowałam, tylko dlatego, 
że byłam zbyt leniwa by robić zdjęcia. Teraz jednak zapraszam was do zapoznania się z przepisem 
na pyszne jagodzianki  ♥  Zapraszam także na mojego instagrama gdzie jestem dosyć często aktywna :)


ciasto:
 
1 kg mąki pszennej
10 dag drożdży
1 szklanka cukru
4 jajka
400 ml mleka
100 ml śmietany
100 ml oleju
 
dodatkowo:
jagody
1 jajko

Kruszonka:
5 dag masła
10 dag cukru
20 dag mąki
 
wykonanie:
 
 Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem oraz szczyptą soli w ciepłym mleku rozmieszać drożdże i wlać do mąki, następnie odstawić na kilka minut.  Do podrośniętych drożdży dodać śmietanę, olej i jajka przy pomocy robota wyrobić ciasto i odstawić do wyrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto wyjąć na dość grubo posypany mąką blat ( troszkę się klei) i rozwałkować na około 1,5 cm, następnie kubkiem wyciąć krążki z ciasta, ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przy pomocy dna szklanki na środku zrobić wgłębienie.
Jajko lekko ubić z 1 łyżką mleka i posmarować nim całe bułki w otwory włożyć sporą ilość jagód. Posypujemy kruszonką przygotowaną z podanych składników  i jeszcze raz odstawiamy do wyrośnięcia na 30 min.
 
Piekarnik nagrzać do 180 st i piec bułki około 20 minut.




UDOSTĘPNIJ TEN POST

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

♥ Dziękuję za każdy komentarz i każdą obserwację
♥ Jeżeli blog ci się podoba zaobserwuj
♥ Jeżeli blog cię zainteresował poleć znajomym

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.